Halvtid fram till oktober

Jag skrev på för månadsanställning till 31/10 på 50 %. Som jag befarade ville chefen att jag skulle skriva på för 75% men jag stod på mig och beskrev hur jag tänker och känner. Att det är skillnad på att jobba 50% och välja att lägga på en växel än att jobba 75% och vara tvungen att lägga på en växel + ytterligare ett arbetspass till i veckan. Nu kan jag dra mig undan med gott samvete när jag är trött och landa i min 50% tjänst. Jag fick över henne på min sida. Ny diskussion kommer ske i samband med att tjänsten går ut i höst.

Efter vissa arbetspass tar det 2 dagar för mig att komma ner i varv.

Eftersom vi har ett barn i behov av särskilt stöd tar detta också kraft från oss föräldrar på så många plan. Han är väldens mest underbara lilla pojke och vi älskar honom precis för den han är. Men när orken tryter så händer saker som skapar ännu mer arbete. Imorse tvättade jag alla sängkläder igen för 2 ggr på en vecka för att avföring läkt från blöjan och han kladdat med den. Skönt uppvaknande vid 5:45 snåret.

Just nu känner jag stress för en del saker jag måste göra/hinna med innan semestern. Den där inre stressen utmattar mig mentalt och fysiskt. Lever mitt liv så randigt det går. Skapar luft i systemet. Motionerar, andas, sover, vilar.


Kommentarer

Sofia sa…
Jag är så imponerad av dig! Måste bara säga det. Ditt mod att stå för hur långt du har kommit i processen att komma tillbaka. Med ett mer behövande barn dessutom. Respekt för hur du hanterar situationen!
Ruskigt starkt att stå på dig om 50% tjänst, trots påtryckningar. Hade inte alla klarat.
Önskar dig all lycka till i kampen, du har kommit långt!
Sofia

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

jobb och framtid