glädje

Jag trodde aldrig att jag skulle finna arbetsglädje igen men här är jag nöjd som fisken i vattnet! Jag gillar att vara en del i ett sammanhang också. På mina tidigare arbetsplatser har de inte varit självklart. Det har känts kravfyllt och jobbigt att vara med arberskollegorna och jag har dragit mig undan. Idag kan jag fortfarande känna så ibland men oftare är jag stolt över att jag delar med mig och vågar visa mig sårbar. Jag hoppas jag förmedlar att jag är mänsklig, då jag lätt kan bli en plog som plöjer fram i vilken gyttja som helst. Jag har en urbota kraft som börjat göra sig påmind igen. Jag är som ett uråldrigt träd med starka rötter och tjock bark, med stor krona och löv i alla höstens färger. I mitt träd kan du gömma dig och jag skyddar dig. I mitt träd kan du hitta sockerdricka och ett lugn som vaggar dig i sömn.

Jag är på en bra plats i livet just nu och njuter i nuets alla skepnader. Inget är för evigt. Tacksam för min man, mina barn, familj och vänner. Tacksam för att jag har hälsan i behåll, barnasinnet kvar och är egensinnig ibland. Tacksam för min kreativitet som räddar mig från sjukdom och i jobbet. Tacksam för min prestigelöshet. Tacksam för min ångest som får mig att utvecklas.

Kram från fröken F

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid