update

Jobb och prestationsångest delux föreligger just nu. Jag blev med jobb, det strulade till sig och jag blev med nytt jobb. 50% schemaförlagt eftermiddagar/kväll under juni, juli och augusti. Men jag är så snurrig just nu och min hjärna behöver vila så mycket. Jag fräser till barnen. Jag glömmer saker. Jag får inte ihop saker.

Fick samtal idag med ett val: skriva visstidsanställning på tre månader då inte berättigad till ledighet i form av semester, så då hamnar jag på minus och måste jobba in de timmarna under sommaren. Frågat om jag kan få tjänstledigt utan lön de två veckor som det handlar om. Jag pallar inte att jobba mer än 50-65% känner jag... jag blir ingen att räkna med här hemma då.

Eller skriva timanställning - då jobbar jag när jag kan.

Jag vet inte för eller nackdelar och jag måste meddela detta imorgon. Just ikväll jobbar jesper och jag är själv med ungarna. och jag orkar inte med strul. Jag vill bara gå och lägga mig. Jag fattar inte varför det ska vara så krångligt.

Jag har ringt psykosociala teamet på vårdcentralen för tid till kurator och kommer ringa läkaren. Jag känner att det inte är hållbart i längden detta tar kål på mig. Kan man få sjukskrivning 45-50% i förebyggande syfte? Så man slipper stressa ihjäl sig?




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid