Orolig måndag

Usch här ligger jag sjuk igen. Förra gången, se inlägg 19/2, slutade det med inläggning för lilla E, dubbelsidig öron- och lunginflammation. Just nu är det bara jag som är dålig och eventuellt även lilla E. Svårt att veta om dagarna, men i natt var han täppt och luktade infekterad som jag. 

Jag är i en nyorienteringsfas. E börjar förskolan om ett par veckor och jag har förbrilt sökt jobb sedan en månad tillbaka ungefär. Lagt ut krokar där jag kan. Ska på intervju den 3:e och träffa chef för daglig verksamhet. Känns jättekul och spännande. Ändå ligger jag och oroar mig för framtiden och ekonomin och att det "bara" är ett sommarjobb. Det är den trygghetssökande delen i mig som har panik. Som inte vill nolla SGI:n som inte vet om föräldraledighetsdagarna kommer räcka att täcka upp en halvtid. Det är den utmattningsskadade hjärnan som inte vet hur man ansöker hos försäkringskassan när man inte vet hur mycket man kommer få jobba. 

Samtidigt håller jag på med en ansökan om studier till hösten, halvtidsstudier till stödpedagog på distans, lärosäte i Västerås. Av rent personliga själ men även yrkesmässiga känner jag att utbildningen passar mig. Får se hur det blir. 

Jag jobbar ju även som ledsagare för att dryga ut kassan lite och för att det just är väldigt lärorikt och roligt. Men som det sett ut har det inte varit så förutbestämt hur mycket jag ska jobba. Så det är inget jag tagit upp med FK eftersom jag fortfarande tar minst 5 dagar föräldraledigt i veckan. 

Livet är ju så här, ett delande, man pytsar lite här och lite där. Man känner sig splittrad. Jag gillar det inte, men accepterar det. Jag försöker att inte stressa över det. Jag vet ju typ vad jag gör ändå. Försöker minska riskerna att köra ekonomin helt i botten - kombinerat med att ta vara på hälsan och fungera här och nu. 

Målet är att jobba deltid så länge ungarna är små. 
Målet är att ändå ha en ekonomi som går runt.
Målet är att fortsätta utvecklas i min kreativitet.
Målet är att vara en närvarande och kärleksfull mamma och partner.
Målet är att inte göra avkall på mina fritidsintressen.
Målet är att hålla balansen mellan aktivitet och återhämtning.

Hur lyckas ni andra? 

Fröken F

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid