TACK!

Jag vill tacka mina få men enträgna läsare som hittar hit trots att jag inte uppdaterar lika ofta längre. Jag förstår att man borde skriva oftare för att hålla en blogg vid liv. Men livet kommer emellan och jag vägrar leva mitt liv enbart digitalt. Det kommer aldrig vara en återspegling eller en exakt kopia av mitt liv. Men jag blir oändligt lycklig över att se att ni ändå hittar hit ibland!

Det närmar sig tvåårsdagen för när jag gick hem från jobbet och inte kom tillbaka mer. hösten är skrämmande på det viset men det är en viktig påminnelse om att leva med vetskapen om att det hände mig och att det kan hända mig igen. Däremot tror jag inte jag kommer sjunka lika djupt eftersom jag nu uppmärksammar när jag exempelvis börjar spänna kroppen för att fungera för att jag är så trött.

Jag har hittat tillbaka till min kreativitet och den är som en spännande skog full av gåtor, den tar inte slut. Jag har så många idéer i mitt huvud om pågående och framtida projekt. Jag är så tacksam. En viktig del av mig har jag återfunnit. Och jag ska vårda den ömt.

Planen framåt är att hitta ett eller fler deltidsjobb för att kombinera med föräldraledigheten så vi kan skjuta på lillemans förskolestart. Jag har fått beviljat tjänstledigt från min nuvarande tjänst. Jag har sökt tre arbeten och känner mig försiktigt nyfiken och spänd. Min stärkta rädsla är nog att tappa fotfästet och begravas i jobb igen. Att enbart vara mitt yrke. Jag vill vara jag, mamma, partner, vän och dotter också.

På återseende. Här nedan ser ni prov på min senaste kreativitet:


Hälsningar Fröken F


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid