stressdrömmar

Inatt drömde jag en jobbrelaterad stressdröm. Det var ganska länge sedan det hände. Jag var tillbaka på mitt förra jobb. Och fick en fråga vid 16:00 tiden från en kollega om vad jag gjort idag. Jag mindes inte alls vad jag gjort. Och när jag skulle gå till mitt skrivbord så hittade jag inte det. Tillslut hittade jag mina akter. Och jag loggade in på en dator och insåg att jag inte gjort något på flera månader. Jag gjorde en mentallista på vilka som skulle ringas. Och så tittade jag på kl igen och den var 18:00. Det var vad jag gjorde den dagen.

Vaknade med stora olustkänslor och ännu mera övertygelser att att jag inte ska tillbaka och arbeta på det sättet med myndighetsutövning, mycket administration och ansvar.

Lyssnade på Kapten Röd - Björn Nilsson som gästade podden Psyket i P3. Så spännande att höra honom resonera om sina dippar och sin högkänslighet och hur han nu hjälper sig själv. Genom att tänka att 3 av 4 inte tänker som jag kan jag nu släppa det. Då kanske han varit känslig för någon annans räkning som inte skulle uppmärksamma det han hänger upp sig på.

Lyssna så förstår du nog bättre :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid