Promenad i skogen

Förkyld är jag fortfarande. Jag önskar att jag gick där mindfull i skogen med skogsljud i öronen, men nej jag lyssnade på bok. Jag försökte parera alla negativa tankar jag har om vikt, kroppsform, hälsa och träning. Att de alltid ska pocka på när jag inte mår bra. Som att då ska jag passa på att slå på mig själv ännu mer.

Sedan tänker jag att jag är småbarnsförälder, förkyld småbarnsförälder och de stunder jag får landa i soffan tar jag tag i och släpper ogärna i från mig. Det är stunder jag värdesätter. Allt behöver inte hela tiden förbättras. Ibland tränar jag på att acceptera läget, nuet. Det kommer en tid då jag har tid och råd att prioritera annorlunda.

Just idag prioriterar jag mig själv så gott jag kan och unnar mig promenader i skogen, i solen. Och trots att öronen är upptagna på annat håll känner jag den ljumma vinden och doftar skogen. Och vid matbordet under lunchen tränade jag mindfullness.

Jag ska bli bättre att uppskatta det jag gör och lägga mindre vikt vid det jag inte gör. Och komma ihåg att bara för att jag tänker något så behöver det inte stämma.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid