Återhämtning med stort Å

I natt hade jag så sjukt ont i halsen och när jag andades lät det i bröstet. Jag hade torrhosta, svettades och frös. Gick upp och drack dryck med kanelstång, honung, vatten och mjölk som jag värmde i mickan. Men jag sov ändå inte mycket. Helt osynkad med barnet och när barnet sov då kom katten och väckte mig. Jag sms:ade sambon mitt i natten att du måste vabba imorgon, som idag, detta går inte. Jag är sjuk, båda barnen hostar. Jag har sömnbrist. Jag är kaput och jag har pms.

Han är hemma och jag ligger i mysdräkt under täcket. Sover, lyssnar på ljudbok, spelar lite, om vart annat. Mest vilar jag med ledbrutna kropp.

Hoppas att helgen ändå kan bli fin och jag inte behöver ligga under täcket hela helgen.

Hoppas ni andra har en fin fredag och helg. Njut av era nära och kära!

TIPS! Sida med mindfullnessövningar samt text ur en mycket bra bok till självhjälp som baseras på ACT www.tidattleva.se

Jag går i en grupp där vi tränar mindfullness en ggr i veckan. Det är medveten närvaro i nuet, men också träning i att inte döma oss själva för det vi tänker och känner och det viktigaste att känna ödmjukhet med sig själv.

Kan också rekommendera att söka efter denna meditation på youtube Loving kindens meditation (guidad) på svenska med Tanja Dyredand.

Berätta gärna vad ni tycker efter att ni mediterat med Tanja eller lyssnat på mindfullnessövningarna på tidattleva.

Kram på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid