Tog tjuren vid hornen

Ringde upp chefen nyss och det blev ett bra samtal. Hon avkrävde inga svar avseende återgång i arbetet utan berättade istället om pengar de fått och att det kommer se lite annorlunda ut när jag ska komma tillbaka, men det tar vi då. Hon tyckte det var mycket bra att jag ska vara föräldraledig även i höst.

Det kommer finnas andra förutsättningar var det enda hon sa. Sedan undrade hon om jag vill ha information från jobbet eller inte. Jag sa att de kan höra av sig om de ska göra trevliga saker. Jag fick ett bra påslag på lön.

Det känns bra! Nu kan jag ta helg med en lättare hållning.

Det är fredag 6,3 grader i skuggan, sol och vi är uppe tidigt jag och lillen. Snart blir det promenad i långsamt tempo - pga förkylning. Imorgon ska mamman på utflykt till Stockholm med kompisar. Vill klara mig på nässprej och ev en alvedon då.

Ha en fin fredag!

Hälsningar Fröken F

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid