Möten

Idag träffade jag en deltagare från stresshanteringsgruppen när jag och E var på promenad. Hon mådde också bra nu och hade precis börjat arbeta på ett nytt jobb. Hon sa att när hon ser tillbaka på när vi gick i gruppen inser hon hur lång tid det tog för henne att acceptera och att hon därmed kämpade emot sitt tillfrisknande. Hon hjälpte mig att se att min mammas jobbiga sidor bottnade ur kärlek och inte ur något annat. Hon hjälpte mig att acceptera och gå vidare. Men det berättade jag inte för henne då, den insikten kom efter vårt möte.

Igår hade vi en mamma och dotter dag som började med att skjutsa dottern till dansen sedan åt vi lunch och åkte till badhuset där vi spenderade 3 timmar i poolen. Dottern fick bestämma mat - blev våfflor. Dagen avslutades med att jag tog läggningen. Hon var supernöjd med dagen och upprepade hur mycket hon älskade mig. Den lilla gullstrumpan. Faktum är att jag själv också var supernöjd med dagen och insåg hur mycket jag saknat att bara vara med lilla H. Inte bolla två barns behov. Få ägna tid och uppmärksamhet enbart åt min fantastiska dotter.

Dessutom älskar jag vatten. Vi lekte mycket i poolen och H lärde sig dyka under vattnet och hämta ringar på bottnen. Hon lärde sig också att flyta på rygg. Hon är försiktig av sig i vattnet vilket både jag och hennes pappa är glada för. På simskolan har det inte riktigt släppt då hon tycker det är läskigt att doppa huvudet och inte gillar när andra skvätter. I slutet av badet var det bara vi och en pappa och dotter kvar. Pappan försökte motivera dottern att dyka efter ringen, men flickan vågade inte. Pappan blev frustrerad när hans metoder inte fungerade.

På eget bevåg bestämde sig H för att gå och hjälpa flickan. Jag berättade för pappan att vi tränat på samma sak och att H lärt sig detta alldeles nyligen. Och det var magiskt att se hur min dotter pedagogiskt berättade för flickan hur man skulle tänka och göra och hur de sedan höll varandra i handen och dök efter ringen. Flickan lämnade badet med ett stort leende. Och Hilma var fast besluten om att vi skulle träffas igen och öva någon mer gång.

Min dotter är en sällsamt vacker människa.

Idag har hon simskola och hon har knappt kunnat bärga sig för hon vill visa alla kompisar och ledare vad hon lärt sig i badet.

I lördags var vi på kosläpp därefter låg jag bokstavligt talat nedbäddad i soffan med varmt täcke över mig resten av dagen kvällen. Behövde det. Sambon tog hand om barnen som den superhjälte han är, utan att klaga. Han låter mig få återhämtning när jag behöver det. Tack vare honom är jag nu också friskförklarad. Hans styrka och klokhet hjälper mig. Sen så hjälper min klokhet och styrka honom i det han tampas med. Vi är varandras vapendragare. <3

I fredags åt jag lunch med en förvärvsarbetande vän. Vilket tempo, jag är inte avundsjuk. Efteråt gick jag en promenad längs med strandpromenaden innan jag hämtade dottern och mötte upp farmor för att åka på familjebad. Lilla E plaskade glatt i badet och Lilla H simmade så säkert med sina puffar på.

Kommentarer

Ja hon är en sällsynt fint och omtänksam blomma. Låter jättehärligt allting, hejja dig! <3 Vill också ha en ensam-dag med min stora, även med lilla, ska försöka få till det snart. Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid