Han säger det bra

Han säger det med sina ord men det kunde vara mina egna.

"Så kära du trötta, du bär din diagnos för att ditt samhälle saknar den sjukdomsinsikt du själv har. 

Du har inte misslyckats, inte ens råkat snubbla och bryta benet. 

Din trötthet beror inte på att du gjorde fel, utan att du var för bra på att göra rätt. Och sedan göra rätt igen. Och igen. Och igen.

Din trötthet är inte bara din. Din trötthet är politisk."


Jag mår fortsatt bra! Jag klarar av familjelivet och känner mig lugnare än på länge. Det ör fortfarande materiellt kaos hemma och min perfektionistiska sid får utlopp när jag försöker kontrollera kaoset. Här om dagen satt jag och sorterade dotterns pysselsaker. Det är tur att det inte finns obehindrad ork för annars hade det varit än mer perfektionistisk ordning.

Jag drömmer om en ordning jag inte orkar uppnå. Jag mår lite dåligt i kaoset men ger ändå inte efter. Tränar så att säga på att inte bli allt för extrem. 

Idag drabbad jag av migränattack och ligger med isklabb på pannan och solglasögon inomhus. Sambon fick vara hemma och ta hand om sonen. Är nu på bättringsvägen, men ni som haft migrän vet att man är rätt groggy även om huvudvärken släpper och den kan komma tillbaka om man inte fortsätter vila. 

Tränar på att inte känna mig misslyckad att dagen inte blir som jag lovat min dotter. Men det är svårt.

Jag lyssnar på en bok som heter "omgiven av idioter" av Thomas Erikson och jag blir så jäkla snurrig av den. Jag tycker att jag haft bra självkännedom om min personlighet etc. Men nu har jag inte det längre. 

Boken handlar om olika beteendemönster och jag kan inte säga vilket jag har. Egentligen vet jag inte om det är meningen att analysera sig själv. Men det är det enda jag försöker med och desto snurrigare blir jag. Jag passar inte klockrent in på någon sv färgerna. Mest gul, och grön & blå tycker jag själv men även röd. Har inte alla lite av alla färger? 

Sen tänker jag att jag varit sjuk, allvarligt sjuk så mitt beteendemönster har ju påverkats av det. Det kanske inte är förrän om ett tag mitt "grund beteende" kommer visa sig och då kommer det bli tydligt vilken färg som jag har mest utav. 

Det var lite från mig i soffan under fårfällen och bakom solglasögonen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid