Aktivitetsbalans

I ACT anda har jag gjort en Aktivitetsbalans för att analysera hur ett vanlig vardagsdygn för mig ser ut numera. Jag ska leta upp den jag gjorda i våras för att jämföra men jag är rätt nöjd med hur den ser ut. Det gula utanför det bruna symboliserar när min energi inte räcker till, då tar det bort tid från familjen och hushållet. Det är viktigt att inte återhämtningen ryker. Jag tror det hjälper mig att balansera min vardag med utmattningen. 
Nu gör jag en sak i taget, förutom när jag kollar på serie/fipplar med mobilen och ammar samtidigt.. men annars tänker jag på att lära min dotter vänta på sin tur. Inte svara i telefon när det inte passar. Osv.



När energin inte räcker och jag måste vila kan jag sova upp till tre timmar sträck men sen är jag en människa. 

Nu orkar jag gosa med min katt. Jag har tillräcklig sinnesnärvaro att jag kan skämta igen. Tillräckligt frisk för humor men riktigt sjuk humor. Hahaha! Inte utan lite ångest dagen efter. Tänk om de tog illa upp... min mun saknar impulskontroll ibland...

Hur ser era Aktivitetsbalanser ut? Vad är det som ofta får stryka på foten i ert liv?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid