Lista vecka 4

En tidig lista, brukar köra tisdag till tisdag. Men nu med minnet färskt över veckan så kommer den nu istället.

Godaste mat: köttfärsbiffar med wokade grönsaker

Skönast: Det faktum att energin räckte de timmar sambon var på jobbet. Att trots en stor energidränering idag så mår jag fortfarande psykiskt bra. -Hurra!

Tuffast: Den dräneringen jag upplever idag. Det är ett tecken på att de förändringar denna vecka medförde har min kropp registrerat. Sen i fredags har jag känt av migrän och trötthet. Hankat mig fram. Men idag känner jag att jag ska ligga ner. Min kropp behöver mörker, vila, sömn.

Oro: I torsdags när min sambo bestämde över huvudet på mig. Märkligt att jag trots att jag kommit så långt ändå inte riktigt litar på mina känslointryck gällande mig själv. Men nu med dräneringen som är ett faktum så känns det som ett kvitto på att jag ska lita på det jag känner. Jag vet vad jag behöver.

Överraskning: Jag vet inte om något har varit en överraskning denna vecka... Jo förresten dottern började på simskola och vi föräldrar var lite halv livrädda för hur det skulle gå. Men det gick jättebra och hon har längtat hela veckan till nästa tillfälle. Så skönt att det verkar bli en positiv upplevelse för henne.

Musik: Jag har lyssnat på hits idag, för att ta mig upp ur sängen. Första ingivelsen under veckan har varit, äh vi ligger kvar du (bebben) och jag. Men sen har jag med hjälp av peppmusik tagit mig upp och ändå varit ute på en snäll promenad.

Podd: tror inte jag lyssnat på någon podd denna vecka.

Skapande: Jag har skapat mest i fantasin denna vecka. Sedan har jag arrangerat blommor på ett litet bord och skrivit på bloggen.

Ser fram emot: Imorgon ska vi bowla igen, det ser jag fram emot.

Finaste: Stunderna med familjen, när alla är samlade, bebisskratt, barnskratt, bus och kärlek, villkorslös kärlek.

Film/tv: Jag har inte sett mycket alls på film eller tv. Såg ett avsnitt med keeping up with the Kardashians och ett avsnitt av Catfish.

Samlat betyg för veckan: På grund av att inte lyckas med balansen mellan aktiviteter och återhämtning så dras betyget ner denna vecka. Men trots det så mår jag psykiskt bra och har haft en bra vecka förutom i torsdags då jag mådde dåligt. 5/10 är ändå bra betyg med den förändringen det innebar att börja hämta på dagis två dagar och vara ensam hemma 7 h/dag två dagar i veckan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid