Lista - hjälp för minnet

Jag snor Listan från By Little Nea  - i hopp om att mitt minne ska bli lite bättre. 

Godaste mat: Min sambo har verkligen utvecklat sin kulinariska sida sedan jag klappade ihop och i veckan som gick har vi till följd av det både ätit goda lövbiffsrullader med rostade rotfrukter, köttfärsbiffar med kokta grönsaker och köttfärssås med spaghetti. 
Roligaste: Det roligaste under veckan som gick var när jag var ute och åt middag med min kompis.
Skönast: Det var den morgonen min sambo fick sovmorgon och jag hade mysfrukost med min dotter. Det var också sköna stunder när vi tillsammans satt och ritade. 
Tuffast: Rädslan för framtiden, rädslan för hur jag ska klara mig om/när min sambo börjar arbeta igen. 
Oro: Är jag frisk, sjuk eller mitt emellan? Oro för läkarbesöket, som inte kom, de hade glömt mig. Återigen sömnproblem och stressdrömmar.
Överraskning: Alex Schulman är en människa med känslor, lyssnat klart på två av hans böcker. Främst Glöm mig -tyckte jag mycket om. Lyssnar nu på Skynda att älska.  
Musik: Här hemma sjungs det låtar ur filmen Trassel och filmen Trollz. Själv vet jag inte om jag lyssnat på så mycket musik. Sambon satte på nya Pain of salvations skiva - den var bra. 
Pod: Inte lyssnat på någon.
Skapande: Sambon gav mig en ny målarbok som jag färglagt i. Jag har även färglagt i den jag fick av Mrs Catglasses. 
Ser fram emot: Att fortsätta må bra, känns som varje dag går jag åt rätt håll. 
Finaste: Helt klart min sambo, våra barn, vår släkt och mina vänner. 
Film/Tv: Jag har plöjt klart SKAM, även broadchurch säsong 2 och Call the Midwife. Såg en film igår på iTunes jag kan rekommendera : SPRING (som i vår inte spring i benen)
Samlat betyg för veckan: Jag skulle nog ge veckan 6/10 trots sjukstuga och oro. Eftersom det blev en bra avslutning. 

Kommentarer

Linnea sa…
Trodde att jag redan kommenterat den här, men ibland blir det fel på min telefon när jag kommenterar och de försvinner :-p

I alla fall. Kul att du gillade listformatet och ville testa det du med. Jag gillar det, enkelt att fylla i och lätt att ta till sig som läsare. Härligt med målarbok och SKAM! Jag är inte helt igenom, vilket beror på att jag inte gärna tittar när barnen är med. Mina är ju 9 och (nästan) 12 och jag tänker att vi kan spara tonårshändelserna ett par år till ;) Stor kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid