Ett positivt erövrande - måndagsinlägget

Förra veckan kantades av sjukdomar, min dotter och min son var sjuka och jag kände mig konstig. Men för mig blev det inget, men sen fick jag mens, den första på mycket länge. Två dagar sov jag onormalt mycket och det kan bero på hormonerna. 

I helgen hade jag en inplanterad tjejmiddag som jag kom iväg på. Vi gick ut på restaurang och det var stort för mig. Det gick bra även om jag var nervös innan och kände mig lite spänd i början. Däremot gjorde sig minnessvårigheterna sig verkligen påminda. När jag skulle berätta något om mig själv och mitt liv, så var det helt blankt. 

Jag hade det på tungan och det kändes i kroppen att jag varit med om något roligt, något som var värt att berätta. Men jag kunde för allt i världen inte minnas vad det var. Det var en märklig känsla. Min hjärna skojade till det när jag råkade kalla servitören för frisören - inte så han hörde dock, men det blev lite goda skratt till följd av det och ett internt skämtande. 

vid 22 tackade tanten för sig och vi åkte hem. Trots den alkoholfria kvällen kände jag mig bakis dagen efter. Jag sov som en stock och vaknade med huvudvärk. Dock att få klä upp sig, sminka sig, känna sig fin och vara ute bland folk - det var helt klart värt det. 

Idag har jag även återerövrat något viktigt. Jag har inte gjort detta på flera år - prioriterat ett intresse. Jag har ett nytt intresse! Jag har börjat spela bowling i korpenligan,  varannan vecka ca 2 timmar. Vårt lag heter The Bowling Moms. Det var så sjukt kul att bowla & snicksnacka med motståndarlaget. 

Jag var ängslig för hur det skulle gå med ljudkänsligheten och prestation samt träffa folk. Men det var inga problem! Kanske var det för att jag verkligen gjorde något jag gillade. När jag kom hem var jag bubblig och glad och hade något att berätta om för sambon. Just nu känns kroppen och knoppen bra.

Min dag förutom alla ta hand om bebisaktiviteter:
8.30 uppstigning och frukost
9.30 yoga 20 min
11.30 lunch
12.30 dusch
13.00 promenad 35 min
13.45 hämta dottern på dagis
15.50 vila/sömn 1,5 timme
17.20 middag
18.40 köra bil till bowlingen
19.00-21.00 Bowla
21.05 köra hem igen
21.15 lägga dottern med hemmasnickrad spontan avslappningsövning
22.00 yoga 20 min
23.00 blogga

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid