Att börja känna igen sig själv

Idag är första dagen då min sambo jobbar sedan oktober. Från och med denna vecka är jag sjukskriven med 75% vilket innebär att han arbetar på 25 % och tar ut föräldraledigt på resten av tiden. Än så länge känns det bra.

Det känns fint att klara sig själv. Det känns fint att känna igen sin spegelbild igen.

Jag har en annan lyster i ögonen.

Tips för er som har svårt att somna in. Jag införskaffade dessa hörlurar som är perfekta att sova med. Sedan sätter jag på denna skiva som är som ett insomningspiller för mig:

Reiki flödesenergi

Mina dagliga promenader är en viktig komponent i mitt tillfrisknande. Yogan stärker bålen och förebygger ryggproblem. Vi har också tagit tag i vår kost och äter nu mycket mer hälsosamt.

Det har gott hur bra som helst idag, ingen stress och ingen ångest. Rutinerna har fungerat och jag var inte helt slut när sambon kom hem trots förkylning. Alltså det är en sådan revansch att de små sakerna i vardagen fungerar. Att en promenad blir av, att en lunch blir gjord, att några sånger sjungs för bebben, att det ritas med dottern.

Kommentarer

Visst är det skönt att se en glimt av sig själv igen. Efter allt kämpande är vi väl värda det. Eller hur?❤

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid