Ljuva sömn

Inatt var en bra natt. Jag fick sova mellan 02 och 06, kisspaus somnade om och vaknades 07:30 ammade och somnade om med bebis 2 cm ifrån, vaknade kl 10, ammade igen. 

Sambon kom upp och kikade till oss, han hade efter lämningen på dagis varit ute och gått. Jag lämnade sonen till honom och åt lunch/frukost vid 11:15 därefter gick jag ut. Lite för peppad. Min sambo läser mig så bra och säger ta inte i för mycket nu. Sagt och gjort, hade tänkt ta tre kilometerasvängen men varenda steg smärtade och det var tunga långsamma steg. Så jag vek av och gick min vanliga runda som jag gick innan bebisen kom. Långsamma steg, andning, vila blicken, lättsam ljudbok i hörlurarna. 

Tänkte på helgens eskapader och kom på mig djälv med stt sätta ribban så högt, för högt. Väl hemma bad jag därför att sambon skulle ta ansvar för fikat och bestämma allt. Jag hjälper till men jag kan inte planera nu. Inga problem för honom. ❤️❤️ så skönt att kunna dela på ansvar. Att inte vara själv med allt. 

Efter promenaden körde jag samma yogaprogram som igår för att ta hand om min ömmande rygg och höft. Känner mig lugn i sinnet och avslappnad i kroppen. 

För någon dag sedan tog sambon tag i att gräva fram julsakerna ur förrådet under trappan. Han började även rensa i kartongerna med avlagda kläder efter dottern. Så från tre kartonger sparar vi bara fåtalet flickplagg resten ska till sambons syrra som nyligen fått en dotter. De plagg även en pojke kan ha sparade vi. Så nu fick vi plats i förrådet att trycka in andra saker.

Jag fick energi och lust att rensa i min nostalgilåda. Men det var inte fysiskt möjligt med sonen som bara ville vara med mig. Jag satt i soffan och var moraliskt stöd för sambon. Sen fick jag möjlighet stt fylla förrådet igen, jag med mina tetrisegenskaper.

Det var en bra dag. Idag är också en bra dag. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid