En liten uppdatering

Vi lever!! Både jag och min son. Min fina underbara son, han föddes nästan på utsatt tid. Förlossningen gick enormt fort och jag hann inte med få någon bedövning förutom akupunktur. Vi hade en dramatisk start efter den odramatiska förlossningen. Jag började började blöda i och med att moderkakan skulle komma ut och mitt liv var faktiskt i fara. Vår son andades inte på egen hand, men det var inte fara för hans liv. Vi var kvar på BB i en dryg vecka med många kontroller av andning och syremättnad. 

Nu har vi varit hemma i  ca1,5 vecka. Jag har tänkt på bloggen och på er läsare, men varje gång jag närmat mig datorn har mina armar blivit till spaghetti och mitt huvud till en dimma. Jag har inte mäktat med att uppdatera. 

Min utmattning har jag inte upplevt blivit värre sedan förlossningen. Det var en dag på sjukhuset som jag vara stängde ner med mina brusreducerande hörlurar och somnade trots att vi hade besök av vår dotter och svärföräldrarna. Då tog min energi slut och jag grät när de gick och sa att jag inte kommer orka med besök när vi kommer hem, jag vill bara vara själv med min familj. 

Men det har sedan dess känts bättre och jag tar fortfarande de tillfällena jag kan och vilar. 
Amningen fungerar inte men jag pumpar, dessa tillfällen blir naturliga pauser där jag lyssnar på musik eller ljudbok och är för mig själv. Min sambo är också hemma och avlastar mycket. 
Vi har haft besök av våra närmsta och det har givit mig energi.

För er som vill, kontakta mig och skicka er mail så kan ni få se ett kort på min son. Det här är ju en anonym blogg så jag vill inte publicera foton av min familj här, men det känns som vi känner varandra, vi som brukar läsa och kommentera varandras bloggar. Och med er delar jag gärna med mig lite extra. Precis som Tankar om utmattning skrev drömmer jag också om att någon gång få träffa er in real life.

Kram kram! 


Kommentarer

Linnea sa…
Grattis till sonen och skönt att ni mår bra nu efter allt <3 misstänkte nästan att det var på grund av en nyföding det var tyst här. Vi finns kvar när du orkar dig tillbaka igen. Hälsan och familjen först :) grattis igen och kram!
Grattis till den lille. Njut av bebisbubblan och gosa in dig. Vi finns kvar här när orken återvänder! KRAM!!
STORT GRATTIS till hela familjen! Förstod att det var något på g i och med tystnaden här inne. Men vet du? Vi finns kvar och väntar när du orkar skriva igen! Ingen stress med sånt nu utan fokusera på bebisdoften och att vila när du kommer åt. Så glad att höra att utmattningen verkligen inte tagit över sedan lillen kom, det känns verkligen hoppfullt att höra för en som inte vågat sig på det där med mammaskap än :-) Stort grattis och världens största kram till dig <3

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid