Min fredag

07:38 blir väckt av dottern

07:50 går upp och sätter på mig kläder

08:00 lagar gröt till oss, borstar tänderna på mig och dottern

08:30 ser till att dottern sätter på sig kläderna och myser i soffan tillsammans (vila)

08:50 går till bilen och åker till dagis

09:05 lämnar henne

09:15 hemma igen, tar fram jordgubbarna ur frysen, plockar fram två grejor ur förrådet

09:20 lägger mig på soffan och lyssnar på bok - somnar (vila)

11:35 vaknar och värmer på lunch

11:45 äter i soffan och vilar med att lyssna på bok (vila)

12:50 börjar laga sylt och vilar under tiden genom att sitta på en stol vid spisen (vila)

14:00 är jag klar med sylt för ett kompani samt plockat ut och in i diskmaskinen. Nu dags för vila i soffan fram tills dagishämtning. (vila)

14:30 mellanmål - kokta ägg (finns inget annat....)

15:50 hämta dottern på dagis

16:10 hemma igen och vara mamma, vuxen och vänta på sambon som snart kommer hem.

17:10 familjefredagen börjar med att vi inte har något att äta och kylen är rätt tom... Får se om sambon handlat innan han kommer hem eller om det blir köpemat. Jag orkar inte ta tag i att göra någon lista. Men tycker det känns lite pinsamt om vi måste dra till förlossningen och be om ursäkt till barnvakten/barnvaktarna att det inte finns något hemma att äta.... 

Kommentarer

Äsch! Ni bor i civilisationen! Hur plättlätt som helst att hitta föda! Det löser sig finis!
Linnea sa…
Gott med egen sylt! Känner att jag blev lite inspirerad här nu :) intressant att se hur en dag ser ut för andra. En undrar ju liksom :) gick frågan i januari redan om jag klättrade på väggarna, men nä, så mycket energi är jag inte uppe i ens nu i augusti :p pausa och vila, pausa och vila <3

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid