Lite kort om vänner och Ljudkänslighet

Jag ska börja med att säga att kakan blev gudomligt god. Mycket kladdig och bra balans mellan syra och sötma. Den serverades med vaniljsås. Kvällen blev för övrigt väldigt lyckad och trevlig. Min vän har bakat så att vår frys är fylld inför besöken som kommer komma när bebisen väl är här. <3 Så oväntat och så otroligt omtänksamt! Barnen lekte jättefint tillsammans och vi vuxna kunde faktiskt sitta ner och prata med varandra.

Idag var vi på bio idag och såg husdjurens hemlighet. Jag hade med mig öronproppar som jag också använde under hela filmen. Jag provade att ta ur en på slutet men tyckte att ljudet var abnormt högt. Men det tyckte varken min dotter eller sambo. Så det gav mig bevis på att jag verkligen blivit ljuskänslig på riktigt. Samma sak är när jag ser på tv. Jag har hellre lite för tyst än högt. Förut hade jag alltid högt eftersom jag hatade att behöva anstränga mig för att höra.



Kommentarer

Tant H sa…
Vilken fin och omtänksam vän du har.Det är ju praktisk hjälp man behöver då det kommit en ny familjemedlem.

Jag har också en ljudkänslighet som är otrolig. Höga ljud skär i hela kroppen och jag tror huvudet ska sprängas. Vi har en fågel här på landet som kraxar varje morgon och halva förmiddagen, jag skulle vilja skjuta den.
Jag har alltid tvn på tystare än alla andra. Trodde mina stora öron gett mig superhörsel men det kanske finns andra anledningar när man läser sånt här. Vore ju inte konstigt liksom. Kram!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid