Finns det ett recept?

"Avgörande verkar vara att man låter läkandet ta tid, betonar han."

Jag vill tipsa om en artikel på DN.se:

Receptet för att ta sig tillbaka efter utbrändhet 

Allt fler svenskar bränner ut sig på sina arbetsplatser och vägen tillbaka kan vara lång. Men det finns en komponent som verkar vara viktigare än något annat för den som tar sig tillbaka.
Läs hela artikeln här.
Tjejer och ev manliga läsare jag tror vi är på rätt väg! Successivt öka på våra aktiviteter är det bästa sättet till ett tillfrisknande. I det receptet ingår några överansträngningar på vägen och hittande av nya strategier vid stresspåslag. 

Har ni några strategier att dela med er av?

En av mina nya strategier är att berätta för min sambo om allt som stressar mig, stora och små saker. När jag sätter ord på det utanför mig själv lättar bördan och plötsligt har jag någon som kan vrida och vända på det tillsammans med mig. Ofta kan han lugna mig och eftersom han vet vad som stressar mig kan han också ta lite ansvar för sådana grejer. 

Han är också bra på att lugna mig. Förut ältade jag mycket mer i det tysta. Mer än vad jag var medveten om. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid