Främlingar är vänner man inte känner

Här kommer lite bilder från min härliga sommarkväll på altanen. Sommar när den är som bäst. Lugn och ro, nöjd fyraåring och sambo ute på promenad. 

Min sambo känner sig stressad inför en massa projekt han hade tänkt ägna semestern åt. Jag kan känna mig orolig för att han inte njuter nu när han har semester. Jag ser varningstecken på ohälsosam stress överallt. 

Vi har en del drömmar och att göra, men om jag enbart kunde bestämma skulle jag besluta att vi inte påbörjar något under hans semester. I mina ögon är det han redan slutfört nog. Men han har större krav på sig. Han mår dåligt av att inte påbörja det han tänkt sig och samlar på hinder istället för att göra upp en plan. 

Jag känner igen tecken från det året han var i obalans och mådde dåligt. Jag försöker ge honom råd, men vet att det ibland är lönlöst. Det jag kan ge är tid, tid att vila och aktivera sig på olika sätt. För om han känner stress men samtidigt kan få påfyllnaden så kanske inte hans behållare dräneras helt som min gjorde. 

Jag försöker hålla min rädsla i koppel också. Jag hoppas det är en tillfällig svacka han är i, då han haft flera månader av aktivitetslusta, mod och bra självkänsla. 

Jag vet att inget håller i sig för evigt, det går upp o ner. Men Gud vad jag unnar honom att må bra. Men det är ändå bra att han dippar nu när jag mår bra, för jag orkar mer nu och kan avlasta honom när det behövs. 

En alkoholfri drink på lime, apelsin, vattenmelon, jordgubbar, is, sockerdricka och mynta. Mums!



Mitt bästa inköp: Solsäng!



Här syns odlingarna i våra pallkragar: gurka, tomat och sockerärtor. Växer så det knakar! 



Det står på skylten: Tänk på att främlingar är vänner som man inte känner. Min mobilkamera gav lite dålig skärpa ser jag!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid