Ångest

 
Läkaren ringde, tydligen har jag urinvägsinfektion igen, hon sa att det är bra om jag kunde börja kuren redan idag. Så jag satte mig i bilen o rullade till centrum. På väg dit fick jag ont i huvudet. Det kom tankar om vad jag borde passa på att göra medan jag ändå skulle ner. 

Bestämde mig för att göra det med mest motstånd först. Gå in i gallerian o titta på en present. Det gick bra men hela tiden sökte min blick efter fd kollegor och jag var rädd för att stöta på någon. Kände det som att jag hade något i halsen i började harkla, började bita på läpparna... 

Därefter köpte jag tre blommor jag ska ha ute, sen Apoteket o sen matvarubutik för att kunna laga middag till dottern o mig.

Läkaren tror att mina problem med halsen o att svälja kan bero på ångest

Kommentarer

Tant H sa…
Usch för urinvägsinfektion jag hoppas att medicinen verkar fort.

Min dag blev bättre än vad jag kunde tro på förmiddagen. Hade en rejäl dipp i morse då jag kände mig orolig, darrig och svårt att hantera mina känslor.
Då jag känner så vill jag gå och lägga mig, tillbringa hela dagen i sängen eller soffan, blir fullständigt energilös och handlingsförlamad. Men jag har fått lite mer energi så jag bestämde att en timme måste gå innan jag lägger mig. Det gick riktigt bra, jag plockade lite i köket, vattnade blommor och snart hade en timme gått. Vilade sedan en stund, åkte efter att jag ätit lunch ut till landet där jag planterade lite blommor, vilade i solstolen och mådde relativt bra.

Behöver jobba med mig själv att inte få panik då jag dippar. Jag börjar oftast då tänka på alla katastrofer som kan hända, att någon jag älskar kommer att dö, att jag aldrig mer kommer att kunna jobba,att jag mer och mer isolerar mig etc,etc.

Känner mig nöjd med mig själv att jag idag lyckades att bryta mitt mönster med att ligga hela dagen då paniken och ångesten kommer. Det hade jag inte lyckats med för två vekor sedan och det underlättande nog att solen sken.


Fröken F sa…
Vilken underbar läsning!!! Skönt när återhämtningen kan ske aktivt oxå inte bara passivt. Blommor är bra och det var så härligt väder idag oxå!

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid