vill mer än vad man orkar

Ja så var det idag. Hahaha jag ligger fortfarande på soffan. Nu har jag sovit i minst två timmar. Känner mig fortfarande groggy och trött. Jag ska inte känna någon press att jag måste ut på promenad innan sambon kommer hem. Solen går ner senare och senare. Men snart måste jag pallra mig upp ur soffan för att värma på lite lunch i micron. Ingen press att jag ska fixa hela disken heller - gör jag en del är det bra. Det finns inga krav längre. Jag måste sluta vara min egen slavmästare, sluta piska mig blodig och ge mig dåligt samvete när jag vill mer än vad jag orkar. 

Kommentarer

Tant H sa…
Känner igen mig, vill ibland mer än vad jag orkar. Vilade hemma efter lunch, solen sken, åkte ut på landet för att jag ville men egentligen inte orkade. Satt en stund i solen och längtade hem till sängen. En gammal arbetskollega tittade spontant in vilket är trevligt. Men jag orkar inte höra människor prata, blir orolig, ofokuserad och så otroligt trött. Så nu ligger jag hemma i sovrummet igen. Känns som bästa stället idag.
Fröken F sa…
Jag undrar när jag ska känna lust till något igen. Just nu är allt jobbigt och kravfyllt, till och med att planera rabatter/krukor och köra inköp. Sådant jag förut gillade. Nu är allt fyllt av hinder.

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid