Tester för att fastställa diagnos Utmattningssyndrom

När jag var hos läkaren första ggr så fick jag inte fylla i någon skattning eller så men hon ställde mycket frågor och jag hade gjort ett test på stressmottagningen.nu som gav mig höga poäng. Jag antar att jag var bra på att beskriva läget och att hon förstod mer än vad jag förstod just då. 

Här kommer länkar till två andra test som jag snubblat över på den där facebookgruppen jag pratat om. 

http://www.duochjobbet.se/wp-content/uploads/2012/10/KEDS-9-sv-ny.pdf

http://www.vgregion.se/upload/Regionkanslierna/ISM%20Institutet%20för%20stressmedicin/Publikationer/Formulär/ISM%20Formuläret%20s-UMS%20med%20minimanual.pdf

Det är mycket missnöje med vårdcentralerna runt om i landet, jag har kanske haft tur. Mött en förstående läkare. Kommit med i en stressbehandlingsgrupp och fått hjälp med humörstabiliserande läkemedel. Jag har kunnat få hjälp av företagshälsovården men då jag pendlar till mitt jobb har det varit ett för stort hinder att ta sig dit. Terapeuthjälpen har jag sökt på egen hand. Då hon har avtal med landstinget behövde jag bara betala i början för nu har jag frikort. 

Jag är så tacksam för alla människor jag mött på vägen mot mitt tillfrisknande <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid