Stressdrömmar och barnkalas

Jag drömmer enormt mycket och vaknar med hjärtklappning och badande i svett. Inatt drömde jag till exempel att jag, min bror, hans flickvän och min kompis bebis var i Köpenhamn. Vi skulle med ett tåg som redan stod inne och jag skulle köpa en biljett och skriva in stockholm. Hur jag än försökte kunde jag inte skriva stockholm. Jag skrev hemvist istället och köpte då biljett till en stad som hette så. Det var kö bakom mig och alla var otåliga. Tillslut skrek jag bara. Så då kom en vakt och hjälpte mig. Jag hade fyra väskor och bebisen att bära och de låg utspridda i snön på perrongen. Då vaknade jag... med hjärtat som dunkade hårt i bröstet och blöt i svett. 

Precis i början av min sjukskrivning svettades jag enormt och min vanliga svettlukt var utbytt mot en surare variant. Jag tror det är normalt. Men det kändes jobbigt. Ingenting kände jag igen längre. Allt var förändrat. 

Igår hade vi barnkalas för dottern, 12 barn och 12 vuxna. Hur fixade jag det?? Jo jag vilade hela fredagen. Sov enormt mycket hade migrän. Vi delade på ansvaret på ett mycket bra sätt jag och min sambo och jag kände inget ansvar i att konversera överdrivet mycket med alla. Utan jag pratade nog en stund med alla föräldrar och det kändes sedan som om alla tog ett eget ansvar. Barnen är så stora så de lekte mycket själva. 

Jag hade en öronpropp i hela tiden. Förutom när vi skulle sjunga, försök sjunga med öronpropp, det går inte. Vi hade satt tiden 13:00-16:00 och några droppade av tidigare. Några stannande kvar och hjälpte till att plocka undan. Sedan sov jag 1,5 timme i soffan och vi köpte take away mat. 

Så trots en enorm påfrestning för mig så blev dagen och kvällen mycket lyckad. Jag och sambon orkade kolla gemensamt på en film, vi såg Jag är Ingrid. Så nu har vi lärt oss mer om Ingrid Bergman. Natten förflöt bra, jag somnade snabbt och vaknade vid 04:00 av ovanstående dröm, låg vaken 1,5 h sen vaknade jag igen 09:30. 

Jag känner mig inte helt deckad idag. Jag har satt på mig kläder och ser fram emot att njuta av solen när den kommer runt knuten. Det blir en mycket lugn dag idag. 


Kommentarer

Tant H sa…
Fy för mardrömmar men vad skönt att kalaset gick bra för dig, och att din lilla flicka fick ett bra kalas.

Efter att ha vilat och sovit i stort sett hela dagen i går blev dagen i dag en dag då det plötsligt hände. Hade energi och lust. Åkte ut på landet, inga krav från mig själv att jag skulle göra något annat än att sitta i solen, vilket är ett stort framsteg.
Äkte hem,lagade lite enkel mat och hade för ovanlighetens skull aptit.
En av sönerna kom, vi åt och vilade. Han lärde mig lite meditation då han tror att det är bra för mig, vilket jag håller med om. En plötslig dag med lust och energi ger mig hopp om att jag kan bli frisk, har känt ett visst tvivel rörande det.
I morgon ska jag träffa min läkare, det känns också bra. Efter det ska jag ringa min chef som jag inte hör ett ljud i från, men det kanske är av omtanke.
Fröken F sa…
Åh vilken härlig läsning <3 Kom ihåg den här dagen. Det är svårt att veta hur chefer tänker, man kan hoppas det är av omtanke. Men som chef borde man veta bättre tycker jag :)

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid