Känslan av att kunna bocka av en sak!

Klar med deklarationen, tacksam för att personalkontoret var så snabba med att skicka frånvarointyget till mig så jag kunde räkna ut resor till och från arbetet. Ah en sten har lättat. 

Ni andra som läser denna blogg och är utmattade eller har varit utmattade drömmer ni mycket? Jag drömmer i princip så att jag minns varje natt och vaknar blöt av svett. Det handlar alltid om kontrollförlust och baksidan av en utmattad hjärna som inte minns det man bestämt, som glömmer bort hur saker ser ut, var man ställt bilen etc. 

Jag läste biverkningarna av min medicin idag och i de står det också att man kan få livliga drömmar och svettningar, så vad som är vad är väl svårt att veta. En annan biverkning var täppt näsa eller rinnande näsa... Jag har varit sjuk i princip konstant sedan jul. 

Aktiviteter idag:

* Besikta vår bil. 
* Hämta dottern.

En bekant ville komma förbi och säga hej på eftermiddagen, får se hur jag känner mig, men det är speciellt att just hon hörde av sig. Tror det ger mer än vad det tar. Nätverket ställer upp idag och kommer förbi och aktiverar dottern lite mellan middag och läggdags. Middag blir rester. Sambon kommer hem senare ikväll.

Och just nu känner jag att det är en av de bättre dagarna, trots svettiga drömmar sov jag ändå hela natten. Solen skiner till och från och det är fredag. Även om jag som sjukskriven inte har så mycket fredagsfeeling så är det skönt att "slippa" momentet dagislämning och hämtning. 

Imorgon är vi bjudna till min dotters dagiskompis familj, vi ska vara där kl: 14. Det kommer även 2-3 andra familjer som har barn på samma avdelning. Det sparar jag energi för. Kommer bli superkul för min dotter och jag tror jag också kommer tycka det är trevligt. Stannar så länge jag orkar.

På söndag kommer nätverket och hämtar dottern för lite lek på annat håll, så då har jag möjlighet att återhämta mig hela dagen. 

Kommentarer

Tant H sa…
Har så lång startsträcka inför allt, om det så bara är att ringa ett samtal. Så visst är känslan att kunna bocka av härlig. Får då även känslan att det går åt rätt håll. Tänker ofta, detta hade jag aldrig kunna genomfört för en månad sedan.

Jag drömmer ingenting, sover som en klubbad oxe. Under min akutfas åt jag sömntablett men det behöver jag inte längre. Skulle kunna sova dygnet runt, sätter på mig nattlinnet vid 19-tiden och bara väntar på att klockan ska bli så mycket så att det känns ok att sova för natten. Mitt stora sömnbehov är det som känns jobbigast just nu.
Har funderat på att börja ta min medicin på kvällen i stället för på morgonen för att se om det kan bidra till att jag är piggare på dagen. På min medicin står att en biverkning är sömnlöshet vilket inte stämmer på mig, tycker det är rena sömnmedicinen. Men sanningen är nog att det är så här trött jag är, har säkert inget med medicinen att göra. Det är bara att acceptera vilket jag lärt mig av att läsa din blogg.

Vilar nu inför kvällen och morgondagen som jag ska tillbringa tillsammans med barnbarnen. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Lite som när jag var liten och skulle sova borta.
Jag kommer att ta med mig min dator och telefon som jag blivit helt beroende av. Känns som det är min ventil till världen och jag kan knäppa av och på utifrån min ork att ta in livet utanför.

Söndagen har jag vikt till att känna efter vad orken räcker till. Jag hoppas på sol och en tur ut på landet. Vi får se.
Fröken F sa…
Inatt drömde jag om din chef, det var sjukt och konstigt :) Hoppas du får en fin helg!
Hade du inte skrivit det här hade jag missat min egna deklaration aghhhh ska fylla i blankettten ikväll!!

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid