Hushålla med energi

Idag tycker jag att jag lyckats rätt bra att hushålla med energin. 

10:00 Väckt av sambo, fick frukost på sängen
Sambon gjorde dottern klar för dans
10:40 Skjutsade jag dottern till dansen och satt utanför danssalen med hörlurar i öronen (för att slippa vara social)
12:00 Är vi hemma igen och börjar spela ett spel tillsammans, leker lugna lekar. Vi äter mellis
13:00 Sätter på en tvätt, plockar lite i sovrummet
14:00 Äter vi lunch
14:30-16:00 sover jag i soffan
16:40 Går vi ut och slänger sopor, sen går vi en cykelpromenad
17:50 Äter vi middag
Vila
19:30 Gå och lägga sig-bestyren börjar. 
20:00 lägga dottern, ligga ner själv
20:30-20:45 Hänga tvätt
Vila

Aktivitet
Vila
Aktivitet -som gav positiv energi
Aktivitet
Aktivitet
Vila - länge- sov
Aktivitet - som gav positiv energi
Aktivitet
Vila
Aktivitet
Vila
Aktivitet
Vila

Kommentarer

Tant H sa…
Att hushålla med energin verkar vara jätte viktigt. Tog en kort promenad på eftermiddagen,kände efter ett tag hur stressad jag började känna mig. Kom då på att jag gick jättefort. Ja visst ja, jag ska lära mig att gå långsamt. Då kändes det genast mycket bättre. Men vad svårt det är att börja tänka och agera på ett helt nytt sätt.
Fröken F sa…
Ja gud inget kan man göra per automatik längre... Men vad bra att du kom på dig själv!!

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid