En randig långsam dag

Dagen började med att jag som vanligt vaknade vid 4:00 och var vaken ca 1,5 timme därefter somnade jag om och vaknade 07:30. Vid 8:00 gick jag och dottern upp för att fixa morgonbestyren, kl: 09:00 skjutsade jag henne till dagis. 

Därefter vilade jag i soffan, borstade tänderna vilket jag glömde tidigare och passade på att sätta på en tvätt. Därefter målade jag lite i min målarbok och sov i soffan fram till lunch. 

Efter lunch vilade jag igen fram till kl:14:00 och då gick jag ut på en långsam promenad. Därefter vilade jag med att försöka läsa tidningen och dricka saft. Sedan låg jag i soffan och njöt av tystnaden innan dottern och sambon skulle komma hem.

När de kom hem var det min sambos tur att sova i soffan. Hängde upp tvätten och fixade disken i köket, sen blev jag trött igen och vi bytte plats i soffan. Sambon lagade mat och jag somnade, sov ca en timme. Åt mat, ligger i soffan nu med min dator medan dottern ligger med paddan. Min sambo är ute på egentid i skogen.

Jag känner just nu att jag kommer att orka lägga dottern sedan också. Det är en vinst de dagar jag orkar. Det är en sådan mysig stund tillsammans med henne. 

Kommentarer

<3 Randig dag är ett nytt favoritord/concept för mig och jag lånar det. Kör randigt här med och det hjälper med både min trichotillomani och ork!
Tant H sa…
Vilken behaglig dag du beskriver. Jag lever också randigt, vilar efter varje aktivitet. Lagade lite enkel mat idag utan att känna ett jätte stort motstånd var inte heller helt slut efteråt.
Sov mycket igår på dagen och 10 timmar under natten. Jag har aldrig i hela mitt sovit så mycket. Kroppen är klokare än knoppen, den vet vad den behöver.

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid