Drömmar

Ibland drömmer jag att jag spelar handboll. Det kan vara för att jag har ett intresse av att titta på handboll, men jag har aldrig någonsin spelat själv. För ett par nätter sedan drömde jag att de behövde frivilliga som kunde hoppa in som domare och jag min nöt sa ja, utan att ha funderat på detta särskilt länge. 

När matchen drog igång så kom jag på att jag inte fattar reglerna och jag kan ingenting om handboll. PANIK. Sen blåste jag av utan anledning, typ som en tvångstanke och kunde inte förklara mig. Alla buade. Jag ville bara gråta och gå av plan. Frågade tränaren om jag kunde få spela istället, men nej det gick inte. 

Så jag fick pina mig själv under hela matchen och jag gjorde inte en enda rätt bedömning. Det var tungt. Det var enormt svettigt när jag vaknade kan jag säga. 

Kommentarer

Tant H sa…
Din dröm får mig att tänka på jobbet.
Fröken F sa…
Ja det är ju en klassisk stressdröm.... Scenariot går att byta ut till vad som helst, exempelvis något jobbrellaterat.
Anonym sa…
Åh fyyy vilken dröm! Kram kram!! /Anneli
Fröken F sa…
Anneli, ja men inget ovanligt, drömmer med samma tema men olika scenarior varje natt.

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid