Checka in, andas, här och nu

Glömde skriva det i förra inlägget, vill inte att de ska bli för långa med tanke på svårigheten att läsa som utmattad. 

Jag tillämpar ofta djupandning när jag checkar in på olika platser för att vara i nuet. Som på parkeringen när jag skulle hämta paketet. Jag tittade mig omkring och lät ögonen vila på olika saker och så andades jag djupt in och koncentrerade mig på att inte släppa ut luften för fort. 

Kroppen fylls av ett lugn och man checkar in i nuet, checkar in i kroppen, hur känns den, i själen, vad händer där? 

Kommentarer

Tant H sa…
Andningsövningar kör jag hemma, har aldrig tänkt på att det även går att göra vid sådana tillfällen som du beskriver. Tack för tipset.

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid