Att acceptera

Nej jag behöver inte gilla det, bara acceptera det. Inatt är en sömnlös natt. Jag vaknade vid 02:23 och har fortfarande inte lyckats somna om. Jag har gjort body scan för att slappna av i kroppen. Jag har funderat på om jag känner något särskilt eller tänker några tankar som är återkommande. 

Men det enda som verkar ha upptagit mitt huvud är ett namn: Ove Gardman, Ove Gardman osv. Ska göra en övning som vi gjorde på gruppen idag. I 40 sek säger man det man tänker på högt. 

I mitt fall Ove Gardman om och om igen. Sedan lägger man till: jag tänker på... Ove Gardman i 40 sek. Därefter säger man jag noterar att jag tänker på Ove Gardman. Det ska hjälpa till att distansera sig från det man ältar eller tvångstänker som det snarare handlar om inatt.

Men först ska jag dricka honungsvatten och äta mina bredda mackor.

Kommentarer

Tant H sa…
Kunde inte låta bli att skratta,vilket var länge sedan, känner du någon vid det namnet eller har det bara dykt upp.
Ältar, tvångstänker ofta då jag har sämre dagar vilket hos mig skapar oro, ska prova det sättet du använder dig av. Tar tacksamt emot allt som kan hjälpa.
Tant H sa…
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Fröken F sa…
Ja det var så sjukt... Ibland tänker jag på helt sjuka saker som inte har någon mening, men som hjärnan hakar upp sig på liksom. Ove Gardman är en karaktär i serien Springfloden jag kollar på, går på söndagskvällar på svt1. Det är skönt att få skratta ibland också. Jag skrattade lite åt min handbollsdröm också...

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid