Äntligen!

Operation få sinnesfrid har lyckats. I rummet med terapeuten idag kom jag fram till att den skuldbörda jag burit på, som en blöt tung filt faktiskt har försvunnit. Det öppnar upp för många nya möjligheter. Att exempel bygga upp relationer på nytt utifrån dagen idag, oavsett saker som tidigare hänt. 

Utmattningen har varit bra, jag har verkligen tvingats landa i nuet, det var hårt och fruktansvärt, men när man mår så dåligt som jag gjort då orkar man varken tänka bakåt eller framåt, man är här och nu, i sin säng med sina känslor och med sitt kaos. Det blev en välbehövlig paus för mig som de senaste året rest mycket bakåt i tiden och mått dåligt över saker. 

Idag lyckades jag få förmiddagen randig utan att jag vilade hemma i soffan. Efter dagislämning så gjorde jag ett ärende på posten, vi får post som är ämnade till tre olika personer rätt ofta. Så jag lämnade tillbaka de breven. Sen åkte jag till terapeuten, jag var en halvtimme tidig. Jag parkerade och drog ner stolen i viloläge och tog det lugnt i 20 min. 

Efter terapeuten funderade jag på om jag skulle hämta ett paket när jag ändå hade vägen förbi. Jag vet att jag ska akta mig för att säga ja till mina impulsen på bra dagar eftersom det är det som sen tar knäcken. I vanliga fall gör jag en sak. Jag åker inte på fler ärenden när jag ändå är ute och åker. 

Men kom på den briljanta idén att inte skynda mig in på affären för att hämta paketet utan parkera och vila i 10 minuter innan. Jag lyssnade på min bästa spotifylista i bilen och när jag klev in i affären hade jag den i hörlurarna. Det gick bra att hämta paket och handla lite. En utmaning att handla mindre än jag tänkt än att göra tvärt om som jag alltid tidigare gjort. Då har jag handlat mer än vad jag orkar bära för att passa på.

hem och äta fryst färdigrätt till lunch och vila på soffan framför en film: The secret life of bees. Finns under kategorin drama på netflix. Och tårarna rann faktiskt lite mer okontrollerat. Tillåter jag mig att vara rörd/ledsen så kommer jag tillåta mig att även vara glad. 

Och idag är en glad och bra dag. 

Kommentarer

Tant H sa…
Du har kommit långt i att tänka efter och förändra i stunden. Att göra på nytt sätt i stunden.
I dag är första eftermiddagen sedan februari som jag känt mig lite energifylld. Men jag drar i handbromsen och har vilat en hel del ändå. Hoppas att den värsta förlusten av energi börjar ge med sig.
Fröken F sa…
Tack, ja det känns så :) Å vad härligt plötsligt händer det ju och dessutom lyckades du med det svåraste ju! Att vila och dra i handmomsen när man har energi. Härligt :) Låter som din dag också var ganska bra. Vi lever en dag i taget eller hur? Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid