Skogsäventyr

Idag var en bättre dag, en randig dag - aktivitet-vila-aktivitet-vila. Min sambo var sjuk annars hade han också följt med, men vi lät honom vila denna dag. Efter att jag stigit upp och ätit frukost vid nio, halv 10 satte sig min dotter och jag ner för att påskpyssla. Egentligen älskar jag pyssel och kreativitet men jag har inte haft någon ork till det. Idag var det mest dottern som pysslade och gjorde påskkort till de närmsta. Men jag klippte och klistrade lite och det kändes kul.

Efter lunchen satte vi på oss kläder och gick ut i skogen. Vi skulle plocka påskris. Det blev en ganska lagom promenad och solen sken och det var vindstilla. Vi såg citronfjärilar och andra sorters fjärilar, vilket härligt vårtecken. Och vilken skön mindfull stund i skogen. 

Sedan gick vi in och påskpyntade lite och fikade. Därefter lekte dottern ute på gården med grannpojkarna medan jag och deras mamma satt och pratade lite. Sedan in och vila. Sambon lagade mat, jag gick ner till dukat bord och åt en god hemlagad fisk och så upp och vila igen.

Vissa dagar är bättre än andra. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid