Randig dag istället för randig vecka

Jag är inte så bra på att göra lagom på en dag. Även om en aktiv dag innehåller vila så innehåller den oftast för mycket aktivitet. Det är svårt att hålla i handbromsen, för bra dagar känner man sig som oövervinnerlig- jag tror jag kommer att orka mer. Men dagen efter kommer bakslaget. Imorse har jag mått illa ock kräkts två ggr, vaknade med aura (synrubbningar) som brukar komma med min migrän. Har inte orkat gå upp ur sängen än. Ingen matlust, ont i huvudet.

Men om 1,5 h ska jag ta bilen och träffa terapeuten. Så jag ska gå upp snart och ber mig några knäckemackor och brygga lite te. 

Mitt mål är att min dag ska bli mer randig. Färre aktiviteter och vila emellan. 

Idag:
Vila
Äta
Terapeuten
Äta/vila
promenad
vila
hämta dottern
leka
Göra/äta middag
vila
lägga dottern
Vila

Imorgon:
Vila
Äta
Sjukvårdsbesök
Äta
vila
promenad
vila
hämta dottern
Besök av sambons syster

Lördag:
Vet inte ännu

Söndag:
Äta
Vila
Skjutsa dottern till dans
vila på plats
Skjutsa hem
Äta
Vila
Leka med dottern/nätverk kommer ev och leker med dottern= egen promenad
Vila

Ett försök till fler randiga dagar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid