Pensionärsvarning

Ja så säger de pensionärer jag känner iaf. Det är helt lagom med en sak inbokad per dag. Idag hade jag tre. 

Första mötet ägde rum med chefen A och sektionschefen K. Vi har gjort en plan inför jobbstart. Det känns bra att jag slipper att sitta i kontorslandskapet och får ett eget rum. Det känns bra med ett upplägg som är som arbetsträning även om jag faktiskt är friskskriven på 25%. Men jag är långt ifrån frisk. Det känns bra att de ska prata med arbetsgruppen innan. Förbereda dem på att det inte är den högpresterande Fröken F som kommer tillbaka, utan en som fortfarande är sjuk. Sedan blir det tufft att stå upp för mig och mina behov i relation till min sektionschef. Hon vill väl men hon stressar mig. 

Andra mötet var med Massören M. Så skönt och välbehövligt. En mindfull stund med först fotbad i 10 min för mig själv och sedan massage. M är en av de bästa massörer jag träffat. Hos henne gick jag precis när jag blev sjukskriven och fick anti stressbehandling som höjde välbefinnandet några pinnar, välbehövliga pinnar. En massage som frigör ämnen och som får en att må bra. Nu brukar jag välja annan behandling som också är skön. 

Tredje mötet var med sjukvården. Blodproven såg bra ut, ingen järnbrist. 

Bakslaget har ännu inte kommit, men det kommer... Har hjälp av nätverk med att laga middag idag och leka med min dotter, så nu ligger jag i sängen och författar mina tankar om dagen. Känslorna hänger fortfarande inte riktigt med. Jag är rätt avstängd. Men det kanske är bra... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid