Nattlig insikt

I natt kom jag på varför vissa av mina arbetsuppgifter var så svåra innan jag blev sjukskriven. Det var ju för att att jag då hade tappat förmågan att planera och genomföra. Allt kändes som kaos. Som att jag skulle följa den röda tråden in i ett nedsläckt rum och genom ett trassel. Omöjligt!

Koncentrationen och minnet var så begränsat att jag hade svårt att följa med i samtal och skrev jag inte anteckningar mindes jag ingenting efteråt. Skrev jag inte ner i journal direkt blev det en mycket torftig journal senare eftersom det var helt blankt. 

Ringde någon mig så fick jag panik, och kände mig irriterad. Vad vill ni mig? Låt mig va! Jag hade svårt att svara, svårt att lyssna av meddelanden. Svårt att ta tag i det som skulle tas tag i. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid