Mentala bilder

Kan det svåraste vara att erkänna för sig själv när man fått en utmattning? 

Det är en sjukdom som inte syns utanpå men som känns desto mer. Det är en sjukdom som får en att känna sig extremt ensam. Jag hade en mental bild jag plockade fram när jag började få tankar om att jag nog inte var så sjuk egentligen. Den mentala bilden var av mig själv ingipsad från topp till tå. Så sjuk är jag men det syns inte utanpå. Därför behöver jag tröst, omtanke och hjälp av andra. För jag fixar nästan inget av det som jag tidigare fixade så bra.

När jag väl accepterade detta så kändes det som jag började en resa uppåt mot ett tillfrisknande, men en väg som har sina ups and downs. 

Jag är sjuk - jag behöver behandling.  

Kommentarer

Tant H sa…
Känner att min behandling just nu enbart består av vila, att acceptera det. Att erkänna att jag mår bäst när jag ligger i sängen och äter godis och glass. När någon av mina nära kommer och lägger sig bredvid mig och pratar en liten stund.
Att ha telefonen på ljudlöst och ringa tillbaka när jag känner för det utan att få dåligt samvete, att verkligen i djupet av mig själv känna efter vad jag orkar och kan må bra av.Låta allt annat vara.
Fröken F sa…
Bra då har du accepterat läget <3

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid