Läkarbesöket

Det gick bra, jag blev sjukskriven på 100 % en månad till. Jag beskrev mina känslor och hur jag mår och hon sa att jag definitivt inte var redo. Det var skönt att höra. Jag skulle haft grupp idag men jag mådde för dåligt och prioriterade läkarbesöket framför stressbehandlingen. 

Läkaren sa att det blir avstämningsmöte med arbetsgivaren och FK innan det blir återgång i form av arbetsträning. Hon sa att det inte är mitt ansvar att få till besök på arbetsplatsen. Det är chefens ansvar. 

Hon tipsade även om att göra en sak varje dag som man mår bra av. Göra saker i lagom dos. Skriva en lista på saker som man måste göra och gradera hur viktigt det är att man ska göra det, sedan beta av dessa. 

Känns skönt att bli bekräftad. Men svårt det där med lagom dos, och inte isolera sig. När rullgardinen har rullat ner sig då vill kroppen bara sova. 

Skickade meddelande till ställföreträdande enhetschef om fortsatt sjukskrivning. 

Det känns så jobbigt att många av de jag var nära på arbetsplatsen har slutat och att ingen hör av sig och frågar om vi ska ta en lunch. Det känns som de skiter i mig, men jag vet de har fullt upp med jobbet och dem själva. Jag har försökt få till två luncher. Men jag fixar inte att träffa flera kollegor på samma gång. 

Sektionschefen pratar bara om hur jag var innan sjukskrivningen och hur svårt mitt beteende gjorde det för henne att stötta mig. Hon har noll insikt i hur hon beter sig och hur det påverkar andra. Hon säger att jag aldrig gett sken av att vara osäker, men det stämmer inte. Hon har då inte hejdat mig i min "ambitiösa anda" utan snarare eldat på genom att fokusera på saker jag missat. Hon vill glänsa, hon vill ge sken av att det alltid finns mer man kan göra. Och hon stressar och ger sällan beröm. Sen skriver hon i sms att hon verkligen vill ha mig tillbaka. Det går liksom inte ihop. Jag tror det är för att hon inte går ihop. Hon skulle behöva en större dos självinsikt. 

Jag är för snäll. Det finns människor som mår bra av att trycka till andra. Jag glömmer det hela tiden. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid