Kroppen är klokare

Ofta när jag mår dåligt så är det kroppen som visar det och det är på grund av olika symptom jag förstår det innan min hjärna förstår det. Jag tror att är man van att rationalisera sina tankar, försöka hitta orsaker och pusha sig själv, då har man tappat bort sin inre röst. 

Det blir snarare en dialog där A motsäger B och där B motsäger A. Och känslorna blir då inte synliga. Men kroppen reagerar kraftigt. Det är det jag måste lära mig, att sluta rationalisera mina tankar och känslor, sluta köra på, sluta hitta orsaker. Skit samma vilken orsaken är, det viktiga är hur jag känner och hur jag mår idag. Och agera utifrån det. Inte göra våld på sig själv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid