JÄVLA MIGRÄN

Jag vaknade med huvudvärk imorse som jag trodde skulle gå över. Jag hade nämligen huvudvärk i söndags med men den kom och gick, men på kvällen fick jag jätteont i nacken. Idag efter lunch började jag må illa och kräktes upp lunchen som var helt oprocessad och senare även magsyra. Huvudvärken intensifierades och jag förstod att det var en migränattack. Stängde in mig i sovrummet och drog ned gardinerna. Lyssnade på guidad meditation, se förra inlägget och sov i tre timmar. När jag vaknade var huvudvärken borta men jag var mkt påverkad fortfarande. 

På kvällen kom den tillbaka och trots 2 tabl sumatriptan teva under dagen har den inte gått över. Jag var nyss uppe och kräktes igen. Jag kan inte sova och har försökt med mindfullness och avslappning i flera omgångar, samt lyssnat på bok. 

Men börjar inse att jag ev kommer få lite sömn på morgontimmarna, typ mellan 7-9. Jag hoppas ändå att jag kommer att känna mig utvilad då jag har min stressbehandling kl: 11 idag och är hemma ensam med sjuk dotter på eftermiddagen. Klockan är 05:03....

Senast jag hade ett sådant här kraftigt migränanfall var under min sista månad på jobbet. Jag blev liggandes i vilorummet hela eftermiddagen och min sambo&dotter fick hämta mig. Chefen ställde verkligen upp den gången.

Fyfan för migrän :( 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid