En lista på utmaningar

1. Att erkänna att man är sjuk
2. Att börja be om hjälp
3. Att vara ärlig med vad man orkar
4. Att släppa kontrollen
5. Att rå om sig själv
6. Att delegera även i privatlivet
7. Att göra det man mår bra av
8. Att omvärdera sina måsten
9. Att formulera sina tankar högt
10. Att erkänna sina rädslor
11. Att erkänna sina behov
12. Att uttrycka sina behov till andra
13. Att vara lika omtänksam mot sig själv som man brukade vara mot andra
14. Att sluta skämmas
15. Att göra saker sämre än vad du tänkt med gott samvete 

Exempel: Du ska ta en promenad. När du är ute och går tänker du att du nog skulle kunna ta den längre rundan fast du hade tänkt ta en långsam lagom promenad. Då ska du gå kortare än vad du tänkt, mer långsamt än du tänkt och vara förbannat stolt över dig själv för att du brutit ett tidigare beteende. 

Finns det fler som jag glömt eller inte kommit till ännu?

Kommentarer

Tant H sa…
Jättebra exempel, det ska jag ta till mig gällande mycket.
Tant H sa…
Tog nyss en promenad, tänkte våren har kommit, fåglarna kvittrade, fick för mig att gå lite längre. Men hade ditt exempel i huvudet, det är verkligen att lära sig tänka om. Jag lyckades. Svårt men nödvändigt i alla sammanhang.
Fröken F sa…
Härligt Tant H :) Det är bra att vi kan dela med oss av goda exempel när vi lyckas.

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid