Deppigt, mår skit

Idag var jag på gruppen och vi hade basal kroppskännedom. Först gjorde vi en stående övning som skulle bättre på vår hållning. Jag hade ont på alla möjliga ställen och allt som var eftersträvansvärt var svårt att uppnå idag. Kände mig rastlös och frös och det gjorde ont att stå så länge. Jag kände mig svag. 

Därefter gjorde vi en liggande kroppsresa. Jag gillar sånt här i vanliga fall men dels påminde denna övning om hur ont jag har i kroppen konstant. Och dels var det galet kallt i salen så jag frös. Det var så obehagligt att slappna av eftersom jag upplevde sådan smärta. Men jag försökte registrera känslorna och kroppen utan att döma den. 

Halsontet kom tillbaka idag. Igår var jag trött men förkylningen kändes som den höll på att släppa. Idag är förkylningen tillbaka, plus ont i kroppen. Inte lika trött men orkeslös och ledsen. Ledsen för att jag drivit mig själv till detta läge. Ledsen för att jag är en skärva av bräckligt glas just nu. 

Sömnen är skit just nu. Jag gjorde en liggande kroppsresa och somnade men vaknade vid midnatt och hade så ont i nacken, gick upp och åt smörgås, drack mjölk värmde vetekudden, försökte sova igen, gick upp igen, spelade mobilspel och somnade tillslut. 

Idag:
08:30 gå upp med dottern
08:45 äta frukost, två leverpastej smörgåsar, två stora glas honungsvatten, ett glas juice.
09:30 lämna på dagis
09:45 Handla frukt
10:00-10:20 plocka undan hemma och äta en apelsin
10:20 åka till vårdcentralen
11:00-12:00 basal kroppskännedom

12:15 lunch havrefras, mjölk och banan + saftsoppa - liggandes i soffan

12:45 Vila i sängen
15:00 mellis i sängen (danskt knäckebröd med örter o havssalt + vatten)
16:00 hämta dottern
16:15 vara ute i trädgården med dottern
17:15 åka iväg på kort ärende
17:40 äta middag: spaghetti, falukorv och broccoli + två glas mjölk

Vila


Analys, för lite vila på förmiddagen.


Blev glad att jag hade missat samtal och inspelat meddelande. :) <3


Kommentarer

Tant H sa…
Vad sugen jag blev på havrefras. Ligger och funderar på om jag ska gå till affären och köpa det, men jag gör det i morgon. Hela mitt liv har jag gjort saker utan att fundera något över det. Nu skjuter jag upp allt till morgondagen, och gör det inte då heller.Det är en mycket konstig känsla som jag inte är bekväm med.
Idag har det varit vila i sängen i stort sett hela dagen. Tog en kort promenad på eftermiddagen och kände mig jätte duktig.
Funderar över om jag ska ta fram mina tunnare skor, till helgen får det bli.
Fröken F sa…
Jag fick ett råd - var inte för ambitiös i ditt tillfrisknande, var nöjd med små saker. Jag vet jag älskar havrefras. Hur är det med din aptit? Jag har inte haft någon matlust på flera månader och inget sug efter socker.

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid