Att tänka nytt

Tack och lov vaknade jag utan huvudvärk men bara 4 h sömn i kroppen. Jag släpade mig till stressbehandlingen och tvingade mig själv att inte prestera där och inte ta ansvar för andra. Jag ska lyssna och inte komma med förslag och tips. På slutet pratade vi om relationer och det var mycket intressant och givande, ska försöka återkomma till det här när jag har mer ork. Skriva av anteckningarna, kanske ta foto på teckningen. 

Utifrån tips under behandlingen beslöt jag mig för att skriva ett mail till min chef med reflektioner från förra mötet med sektionschefen. Det tog ett tag att smälta samtalet och sedan får jag känslan att då är det liksom försent att ifrågasätta eller bara dementera vissa uppgifter. Men psykologen försäkrade mig om att det aldrig är försent. Jag har också haft ångest och mått dåligt över att det i nya sjukintyget står bristande stöd från arbetsgivaren. Därför ville jag att mic chef skulle förstå hur jag kände mig efter mötet och varför just det ordet står i intyget. Jag har haft tankar om att de nu tänker: Äh henne kan vi ge upp på, vi försöker anpassa och sedan känner hon ingen tacksamhet. Och jag vill ju vara alla till lags, jag vill inte göra andra ledsna eller svika någon. Så detta har varit jobbigt den senaste veckan. Nu känns det bättre när mailet är skrivet och iväg skickat. 

Jag kan ibland bli så galet trött efter stressbehandlingen men idag skulle jag ensam ta hand om vår dotter och vi hade faktiskt en så mysig eftermiddag och kväll tillsammans. Jag vilade så mycket jag kunde och jag tror min dotter uppskattade att vi vilade tillsammans. Nu sover hon sedan ca 1 h tillbaka och jag ska gå ner och ta något att äta innan jag ska krypa till sängs. Sambon borde komma hem när som helst nu. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid