Jag har en plan

De senaste dagarna har verkligen varit tuffa för mig och min utmattningsskadade hjärna. Men allt föll ändå på plats igår, ja kanske inte allt men mycket. Efter panikångestattacker, gråt och panik så skrev jag ändå i ett samlat tillstånd på anställningspapper för ett tremånaders vikariat. Personen i fråga var mycket vänligare än dagen innan i telefon. Och jag träffade chefen som jag pratat med tidigare som upprepade att det inte är några problem att ta föräldraledigt de två veckorna det handlar om och att hon vill anställa mig som vikarie inte som timvikarie.

Några cigaretter senare landade jag i känslan av att fuldansa sig fram i livet just nu. Och att det är okej. Denna stress har fått mig att börja smygröka igen. Men inte varje dag, och kommer inte tillåta mig att bli beroende. Konstigt nog blir jag lugn av bara vetskapen att det finns ett paket här hemma. Det räcker ibland att tänka på det.

Jag fick tid till psykosociala teamet nästa vecka. En person som under sommaren kommer kunna följa mig och stötta mig på telefon medan jag hemma läser boken: Tid att Leva, som är en strukturerad manualbok för oss stresskänsliga. Detta upplägg känns så bra att jag bestämde mig för att avvakta att ringa läkaren. De finns ju alltid där.

Nu motar vi Olle i grind på annat sätt.

Jag kör mindfullness igen, ibland flera ggr om dagen. Jag har hittat gratisövningar jag gillar på Stresscoachen.nu. Snart kommer jag få en bollväst och ett bolltäcke utskrivet från VC också, längtar.

Plan ö är att höja medicinen.

Det är okej att krascha, falla och tappa fotfästet. Det händer inte så mycket mer än att man blir trött, ledsen och rädd. Världen går inte under för det. När jag kommer upp igen finns ni där som innan, min familj, mina vänner. Katten.

Fröken F


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid