Äntligen och stress över oväsentliga saker!


Äntligen har jag tagit mig för och gjort ansökan till AFA, efter 90 dagar som sjukskriven kan man få ersättning från AFA. Jag har vetat det, förträngt det, tagit reda på hur jag ska göra, förträngt det igen och så nu ikväll fixat den och alla intyg som också behövdes. Nu ger jag mig själv en stor varm och välförtjänt kram.

Idag har det varit en paus-dag. En väninna kom förbi spontant när jag åt frukost på en kopp kaffe och stannade till lunch. Vi åt rester och medan min sambo rensade kylen så skrev jag en ny inhandlingslista. Efter lunchen gick jag upp och vilade medan regnet öste ner därute. Sov en liten stund, såg ett avsnitt av call the midwife och lyssnade på lite bok. Sedan tog jag en långsam dusch och satte på mig oömma kläder. 

Jag mötte sambon och dottern som kom hem från affären när jag kom ner från övervåningen. Jag hade en vilja att göra något, kanske plocka blåbär. Hjälpte till att plocka in varorna och blev sen trött. La mig i soffan och lockade ner sambon där också, så låg vi och kramades i minst en halvtimme medan dottern var i närheten och hon var med och kramades då och då. 

När sambon började laga mat blev jag först stressad då jag hade en massa vilja men ingen ork. Viljan bestod av idéer på ingredienser han kunde ha i de egengjorda hamburgarna. Jag försökte ropa till honom men som tur är hörde han inte. Och då kom jag på mig själv hur absurt det är att jag ligger i soffan och ropar eller ska bestämma vilka ingredienser han ska använda sig av i sin matlagning. 

Då satte jag på mina hörlurar och satte på brusreduceringen och somnade i soffan. Jag kände stress öven att han skulle göra hamburgarna på sitt sätt. Och försökte till och med lägga mig i, men tog mitt förnuft till fånga. Han gör hamburgare på sitt vis och de blev mycket goda, jag hade gjort på mitt vis och de hade också blivit goda. Den dagen vi båda orkar att tillaga hamburgare tillsammans kan vi göra ett gemensamt recept. 

Jag stängde av och stängde ner och somnade och sov en timme. Han väckte mig när han behövde hjälp med att skära grönsaker. 

Nu ligger jag här i sängen med datorn i knät och lyssnar till sambon som spelar gitarr och samtidigt uppmuntrar dottern att spela tv-spel och våga prova när hon känner att hon inte kan. Han är den bästa pappan och sambon. <3 <3 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid