Påfrestande vecka

Det väntar en påfrestande vecka. Idag har jag lämnat dottern och tagit blodprov, nu vilar jag, sen ska jag gå ut i skogen. Efter lunch ska jag ta tag i disken... 

Imorgon lämnar jag också dottern och därefter har jag stressbehandling på fm och läkarbesök på eftermiddagen. Onsdag är min sambo och dotter hemma tillsammans med mig. På torsdag ska jag till terapeuten på fm och till massören på eftermiddagen. På fredag ska jag ha ett avstämningsmöte på vårdcentralen med arbetsgivaren, försäkringskassan och läkaren närvarande. 

Och i helgen jobbar min sambo. Jag känner att jag börjar bli mer och mer stressad. Inatt sov jag illa och vaknade av att jag drar fingrarna genom håret nästan paniskt. Nedanför sängen ligger sedan en hög med hår som lossnat. 

Förra veckan var i huvudsak en bra vecka. Idag är jag dock trött vilket inte är så konstigt med tanke på helgens kalas och det som väntar. Jag halvligger i soffan och lyssnar på tystnaden. Njuter. Men vill ta en promenad snart. Det får bli en mycket långsam och kort. Därefter vila, lunch, vila och diska. 


Kommentarer

Tant H sa…
Oj,inte konstigt att du känner dig stressad. Att ha tider att passa upplever jag som jätte stressande. Det är en sak av många som jag inte känner igen mig själv i.
Var till doktorn idag klockan 8.30. vilket jag sett fram emot då jag haft en rad frågor till henne, men var jätte stressad i morse. Ringa chefen får vänta till i morgon, orkar inte det i dag.Måste ta en sak i taget av det som ökar stressen.

Otroligt det du tar upp om håret. Jag tvinnar och håller på med håret i stort sett hela tiden, kan inte låta bli, har blivit som ett ticks. Har fått en liten kal fläck vid tinningen så jag måste sluta. Känner tyvärr inte samma lust och energi som igår, så idag får det bli mycket vila.
Fröken F sa…
Jag vet, det är jättejobbigt med tider att passa. Det kommer bli en tuff vecka, det känner jag på mig. Jag är också nervös för flera av mötena som är under veckan. Man lever i sjukdomen men har fortfarande svårt att berätta om den för omgivningen. Hur den påverkar vardagen, en själv och framförallt vilka begränsningar man har. Rädd att de ska bestämma över huvudet på mig. Eller att man vill prestera under mötet och efteråt har inser man att jag var mer hurtig än vad jag känner mig. Att man visat vilja och inte ork....

Kolla upp: http://www.trichotillomani.n.nu. Jag ska fråga en vän som har det om hon vill skriva ett gästinlägg om det. Det är mer vanligt än man tror. En impulskontrollstörning som ofta blir värre vid oro och stress.
Tant H sa…
Ja, visst är det lätt att i vissa sammanhang förställa sig och ramla in i gamla spår. Att vara tydlig med att man är sjuk och vilken funktionsnedsättning det innebär är inte enkelt. Jag blir rädd att andra ska tycka synd om mig, känner ett förakt mot min egen svaghet. Kan det vara bra att prata med läkaren innan, så hen kan finnas som stöd i att det handlar om bristande ork inte om bristande vilja.

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid