But maybe...

Kanske önskade jag mig bara att få höra att det är lugnt detta löser vi! Kanske är jag bara sorgsen över hur sjuk jag faktiskt är och hur lång vägen tillbaka till arbete känns. 

Kanske jag bara tyckte det var jävligt jobbigt att spegla mig i hennes ögon. Kanske faller poletten fortfarande, kanske tror jag att jag accepterat men ändå inte förstått. 

Kanske är det svårt att acceptera att jag är det där klockrena fallet av en kvinna med utmattningssyndrom. Läkaren sa att det var uppenbart för henne att jag led av det. FK gick utan frågor på läkarens linje men satte ändå krav på arbetsgivaren att hjälpa till att hitta lämplig tjänst. 

Jag släpper detta nu. 

Nu ska jag fokusera på min återhämtning igen: vila, promenad, färglägga i min nya bok, dricka te med honung och bota ytterligare en förkylning i raden av infektioner jag drabbats av i år. 

Kommentarer

Tant H sa…
Ja, vägen tillbaka känns lång och oviss. Men då är det nog inte någon mening att lägga energi på det, utan försöka fokusera på dagen i dag. Det är svårt men vi försöker..

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid