Jag var inte beredd

När jag fick diagnosen akut stressreaktion mådde jag så fruktansvärt dåligt men kände också hela tiden att jag kanske fejkade mitt tillstånd. När jag fick diagnosen utmattningssyndrom så kändes det skönt att få bekräftat att livet är mer än vad jag känner just nu. Då släppte jag garden och började må ännu värre. Jag låg bara i sängen och stirrade rakt ut, blundade och grät. Kände det som familjen skulle få det bättre utan mig. Jag hade miljontals tankar som hela tiden snurrade i min stackars skalle. Jag sov dåligt, vaknade om nätterna och var vaken många timmar, somnade först på morgonen. Jag skrev ner några av mina tankar och känslor, som idag är helt obegripliga... Jag hade mycket ångest. 

Men jag var inte beredd på att jag skulle krascha rent fysiskt också. Jag överdriver inte nu men sedan i mitten av dec 2015 har jag inte varit frisk mer än en vecka i sträck. Virusinfektionerna har avlöst varandra. Detta var jag inte beredd på. 

I övrigt har jag inte tänkt så mycket på jobbet. Jag har känt att detta har varit en välbehövlig paus eftersom jag mådde så dåligt i höstas och inte hade någon energi över till varken mig själv eller någon annan. Att få diagnosen blev på något sätt ett uppvaknande och en bekräftelse. Jag är sjuk. Jag behöver hjälp. 

Nu hoppas jag att med våren som kommer att jag kan utöka mina fysiskt friska perioder lite mer. För fysisk sjukdom + utmattning är inte att föredra.

Inatt drömde jag om att jag hade samtal med min läkare. Jag gillar min läkare så mycket. Kanske lite för mycket. Skulle jag behöva byta skulle jag bli så ledsen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid