Första dagen på jobbet

Nej, det gick inte. Jag har stängt av känslorna under vår familjeresa och ändå försökt visualisera hur jag parkerar bilen, köper biljett, går in genom dörrarna, möter kollegorna, fikar, sätter mig i mitt (nya) rum. Men nej det gick inte imorse. Jag kände i hela kroppen att det är fel att jag ska jobba. Jag är inte redo, jag har inte varit på jobbet sedan jag blev sjukskriven och nu ska jag dit och var frisk 2,5h. Det går inte. 

Jag skickade ett sms till min sektionschef. Ringde o sjukskrev mig och ringde FK. Handläggaren tycker arbetsträning skulle vara bra i mitt läge. Han ska kolla upp det och återkomma. Om jag inte kommer iväg till jobbet under veckan kommer han behöva ett sjukintyg från och med fredag. 

Jag var helt slut efter att nätverket kommit o hämtat dottern. Så jag la mig i sängen och sov 3 timmar. 

Jag är så rädd för att slukas upp på jobbet igen. Inte kunna stå emot, inte kunna säga nej. Jag är arg för att ingen kollat min mail och telefon heller som jag fick veta att någon skulle göra. Jag är rädd för andras förväntningar.

Jag vill inte mötas av klienter som jag gjorde besvikna genom att försvinna. Jag vill inte veta hur det går i mina ärenden. Jag vill inte möta kollegor som inte begriper, som inte heller orkar ta in. Jag vill inte. Jag är inte redo! Jag är inte ens frisk 2,5 h om dagen. 

Jag ska försöka åka dit på onsdag och se det som ett besök på arbetsplatsen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid